Úvodný príbeh a pravidlá
„Už sa neviem dočkať.“ Viktória si vykračovala ľahkým krokom aj keď na chrbte mala ruksak a v ruke cestovnú tašku.
„Aj ja!“ Odfrkla podráždene Amélia. Amélia a Viktória boli sestry, no boli úplne rozdielne, a to nie len vzhľadom. Čiernovlasá Amélia bola sotva o dva roky staršia ako ryšavá Viktória, no jej skúsenosti boli vzdialené na desaťročia. Predsa len bola v ozbrojených zložkách osem rokov, než odtiaľ dobrovoľne odišla. Aj tieto skúsenosti poriadne zmenili jej názor na svet. Na rozdiel od Viktórie, ktorá doteraz študovala na vysokej škole, videla svet taký, aký bol a nie taký, aký mal byť.
„No tak!“ Usmievala sa Viktória. „Nevieš si to trochu užiť? Ideme predsa do nového sveta. Na inú planétu, kde začíname nový život a založíme tam spoločne novú kolóniu. Práve my, dve sestry, to môžeme urobiť tak, aby to bol raj.“ Plná snov a nádejí doslova utekala k letisku.
„Nezabúdaj, ja som už na iných planétach bola a všade je to rovnaké!“ Odfrkla podráždene a podvihla si ramienko ruksaku, ktoré jej padalo.
„Ty si tam bola bojovať, my ideme stavať.“ Viktória neprestávala myslieť pozitívne.
„To robili aj tí, ktorých sme museli napadnúť!“ Zem viedla hneď niekoľko vojen. Všetko to boli ale vojny proti menej vyspelým rasám, ktoré sa zmenili v genocídy. „No uznávam, že nový začiatok mi príde vhod.“ Vytiahla z vrecka leták a znovu si prezrela raj, do ktorého mali ísť. Bola to nová planéta, bez vyšších foriem života a bez krvavej minulosti. Podmienky boli jednoduché. Stačilo spĺňať kvalifikácie alebo mať úspory na lístok. Obe podmienky sestry spĺňali. Peniaze zdedili po ich rodičoch, ktorí umreli pred pár rokmi pri nehode raketoplánu. Amélia patrila k elitným vojenským oddielom a jej schopnosti prežitia v novom svete potrebovala celá kolónia. Viktória vyštudovala mikrobiológiu súčasne s medicínou. Bola teda viac ako schopná prísť na to, ako vyliečiť nové choroby, ktoré ich v neznámom svete istotne čakali.
„Tak vidíš!“ Udrela Améliu po ramene. „Bude to skvelé. Len my dve ako za starých čias.“ Dorazili k letisku. Letenky už mali nachystané, a tak sa ponáhľali k predletovej bezpečnostnej kontrole. Na let si vybrali spoločnosť Pegasus. Patrila k popredným leteckým spoločnostiam aj keď mala prsty vo vojenských lietadlách. Amélia poznala ich vojenské stroje. Boli spoľahlivé a ľahko sa opravovali. V podstate ich vyrábali ako kontajnery. Každý kontajner mal nejaký účel či už ako chodba alebo ako miestnosť. Takto zostavené lode sa veľmi ľahko opravovali. Väčšinou sa len vymenili poškodené bloky a loď bola znovu funkčná.
Viktória si vybrala túto spoločnosť pre jej dobré meno. Bol to veľký koncern, ktorý dbal na svoju reklamu. Nie ako malé spoločnosti, ktoré častokrát najímali nekvalifikovaných ľudí alebo mali nespoľahlivé lode. Vesmír bol totiž plný pirátov, a ak ste nemali poriadnu loď a posádku, stali ste sa ich obeťou. Lode Pegasu boli ale plne ozbrojené aj keď len prepravovali náklad či pasažierov. Pirátske lode si na nich tak netrúfli.
„Nemám to rada!“ Amélia sa navliekla do úzkej kryokombinézy. Všetky kryokombinézy boli takmer rovnaké. Svetlo modrá a strieborná farba zdobila jednoduchý úbor, ktorý obopínal celé telo. Dokonale tak ukázal všetky prednosti, ale aj nedostatky. Amélia ale nemala čo skrývať. Jej telo bolo vyšportované a aj jej prednosti sa nemali za čo hanbiť.
„Čo ti zas vadí?!“ Viktória pregúlila očami. Videla jej dokonalú postavu a pri pohľade na svoje jemne sa črtajúce bruško si len povzdychla. Ani pokusy o jeho stiahnutie neboli veľmi úspešné, no na chvíľku to dokázali ukryť. Šetrila si to ale na chvíľu, keď ju prídu uložiť do kryokomory fešní lekári Pegasu. „Pozri sa na mňa! Ty sa nemáš na čo sťažovať!“
„Ach,“ povzdychla si Amélia. „Bola si už niekedy v kryokomore? Jasné, že nie! Tento oblek ťa ochráni pred poškodením buniek, no keď sa zobudíš, si ako kus ľadu. Nemôžeš sa takmer ani pohnúť a keď ho chceš dať zo seba dole...“ Pokrútila hlavou. „Musíš sa aspoň pár minút hýbať, aby sa spoje opäť rozhýbali.“
„Nebuď vševedka! Pre to, že máš skúsenosti, nemusíš ma donekonečna poučovať! O kryooblekoch viem všetko!“ Urazene odvrátila hlavu.
„Dobre, dobre, pupkáčik!“ Vyškierala sa Amélia.
Bol čas na to, aby sa uložili do kryokomôr. Cesta na novú planétu mala trvať len pol roka, no bolo lepšie prečkať to v kryokomorách ako v stiesnených podmienkach prepravných lodí.
Keď prišiel rad na lekárov, Viktória zatiahla brucho. Pekný hnedovlasý lekár jej ukázal komoru. Spolu so sestrami bolo v tomto oddelení aj dvadsať ďalších ľudí. Celkovo sa do novej kolónie chystalo nad sto ľudí. Bola to prvá várka, po ktorej mali prísť ostatné.
Viktória držala brucho stiahnuté po celú dobu ukladania do kryokomôr. Mala smolu, že išla až na koniec. Doktor, ktorý ju ukladal, sa na ňu podivne pozrel. Viktória to už zadržiavala hodnú chvíľu a aj keď sa snažila usmievať, jej oči hovorili svoje. Doktorovi to pripadalo vtipné, pretože akonáhle ju zavrel, Viktória si vydýchla. Obe sestry sa tak uložili do šesť mesiacov dlhého spánku na ceste do novej kolónie...
Doteraz ste čítali klasický príbeh, bez možnosti ovplyvňovať rozhodnutia. Tu sa to ale končí! Odteraz je len na Vás, ako sa rozhodnete, čo bude mať napokon vplyv na všetko. Úloha je jasná, prežiť! V tomto príbehu existuje viacero možných koncov. Príbeh budete hrať za Viktóriu, pričom časom možno pribudne aj verzia z pohľadu Amélie. Teraz ale čo to málo k pravidlám (príklady v pravidlách sú vymyslené a v deji sa nevyskytujú):
- Potrebuješ pero a papier, na ktorý si napíšeš tri kategórie: UDALOSTI, ODPOČET, NÁSKOK, pričom niektoré kolónky môžu zostať prázdne počas celej hry.
- Väčšina úsekov končí možnosťou rozhodnúť sa, napríklad:
Ak sa chceš pokúsiť o útok, pokračuj na 58
Ak sa chceš pokúsiť ukryť, pokračuj na 98
Vy sa musíte rozhodnúť, čo ďalej a pokračovať na jednu z možností. Každé rozhodnutie v sebe nesie možnosť neúspechu a okamžitej smrti. V tom prípade sa musíte vrátiť na začiatok a začať znovu.
- V príbehu sa budú vyskytovať určité udalosti. Tie sú rozmiestnené v špeciálnych kapitolách. Ide o vaše rozhodnutia, ktoré môžu a nemusia ovplyvniť dej v budúcnosti. Napríklad:
Vaša postava sa dostala do sporu s mimozemšťanom a spor vyhrala. Zapíš si do kolónky UDALOSŤ „Šikovný jazyk“.
Takéto udalosti sa môžu vyskytnúť v rozhodnutiach neskôr, napríklad:
Pokiaľ sa chceš vrátiť pokračuj na 42.
Pokiaľ si si v poznámkach zaškrtol udalosť „Šikovný jazyk“, môžeš (niekedy aj musíš) pokračovať na 13.
- Užite si náš prvý pokus o gamebook.
PS: Príbeh začína na 1.
PSS: Pre rozhodnutie stačí kliknúť na číslo a prenesiete sa na miesto v texte.